nie wiem jak szukałeś, ale po wpisaniu na alledrogo " gałka octavia" można znaleźć
Pedał sprzęgła OI -dalsze pytania nowego
Zwiń
X
-
Pedał sprzęgła OI -dalsze pytania nowego
Mam takowe pytanie - czy u was też pedał sprzęgła jest tak skonstruowany , że trzeba go dość mocno wciskać? Wiem , że to może być mało obiektywne ale w porownaniu z moim poprzednim samochodem (tam też była hydraulika ) w Octavi chodzi 3 razy cieżej. Same biegi chodzą OK, sprzęgło też raczej jest OK , tylko ta siła potrzebna do nacisnięcia . Ten typ tak ma? Czy może mam zapowietrzony układ tego wspomagacza ?Aha model to Tour Business 1,9 TDI ALH
Drugie pytanie jest pewnie banalne - gdzie szukać filtra kabinowego, gdzie on się znajduje?
-
-
Pedały sprzęgła chodzą różnie w różnych autach.
w starej mikrze chodził strasznie ciężko, w mondziaku starym już lżej, w oktawi porównywalnie. W almerze ponoć ma się wrażenie, że sprzęgło jest na gumce od majtek... nie wiem - nie jeździłem.
Z tego co jeździłem - najciężej to działało w Ursus C360Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Z moich doświadczeń wynika że w samochodach z silnikiem benzynowym sprzęgło działa dużo lżej niż w dieslach. Do tej pory jeździłem dwoma autami noPb i dwoma ON i zawsze w dieslu trzeba było używać większej siły do wciśnięcia sprzęgła. Nie wiem czy jest to reguła ale w moim przypadku tak było.
Komentarz
-
-
Sprzęgło jak sprzęgło. Zawsze jak wsiądę do innego autka, to jest różnica (sprzęgło, hamulec itp.).
Filtr p.pyłkowy jest z przodu, pod czarnym plastikiem (podszybie) od strony pasażera. Na maila podeślę instrukcję, jak się tam dostać. Postaram się wieczorkiem to zrobić, jak bym zapomniał (już nie ta pamięć) przypomnij się na mojego maila.
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Ok dzieki za chęc pomocy. Muszę zakupic ksiazkę typu "Sam naprawiam..." , lubie wiedzieć co jest od czego nie koniecznie grzebiąc w tym.
Z tym sprzęgłem to pewnie cos jest miedzy ON a PB. Pewnie i rozmiary sprzęgła są inne, doscisk silniejszy i takie tam. Generalnie to jak dla mnie to jedno z najcieżej chodzących sprzęgieł z jakim mialem do czynienia. Nawet na "lince ciagane" w Matizie bylo dużo mniej oporne. Poprzednio w Toyocie Corollce z 1999r to jak w maslo , dlatego tak mocno odczuwam tą różnicę. Ale nic, to taka delikatnie kosmetyczna sprawa, sie czlowiek przyzwyczai i tyle, żona też będzie musiała.
Komentarz
-
-
sprawy dwie:
1. książki są na forum do ściągnięcia :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32397 , osobiście polecam czeskich autorów, bo niemiec pominął parę kwestii i czasem jest problem "co dalej".
2. a może trzeba odpowietrzyć układ lub wymienić płyn :?: być może pomogło by też przesmarowanie sprzęgła, ale do tego trzeba rozebrać pól auta... :?
mechanikiem nie jestem, ale w kilku tematach na forum były i takie opcje.
oszzz... ktoś mnie uprzedził z książkami :wink:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz